Kek Coklat Cheese Kukus



Alhamdulillah..hari ni dah 11 ramadhan. Pejam celik, macam sekejap je kan ia berlalu. Tak lama lagi menunggu kehadiran sepuluh malam terakhir untuk mencari malam lailatul qadar. InsyaAllah, semoga Allah panjangkan usia kita semua menempuhi bulan yang mulia ini.

Ceritanya, petang semalam menyempatkan diri juga la untuk membuat juadah berbuka puasa. Dah rasa muak pula untuk beli kuih kat bazar, kadang-kadang hilang selera nak makan sebab tak sedap pun, rasa tawar je.

Dah memilih sangat kan, haa buat la sendiri, hihihi. Ala cukup 1 jenis kuih udah le, nanti buat banyak-banyak siapa nak makan. Buat 1 jenis, tapi buat banyak boleh bagi dengan jiran-jiran. InsyaAllah. Semalam saya buat kek coklat cheese kukus. Wah, nama kek glemer je kan..asal cheese je mesti glemer. Apa-apa sajalah.

Nak buat entry untuk malam tadi..dah draf tapi tak sempat nak publish, penat dan mengantuk punya pasal la. huhuhu.

Tadaa..inilah kek nya.. Kek cheese yang dah buat suami saya angau! 
Alhamdulillah, suami puji..katanya kek ni sedap tau. Suami jenis tak makan cheese, tapi saya ajak2 ayam je. Tahu dia tak suka cheese. Mungkin dia tak nak saya kecil hati, so dia makan je la." Hmmm sedap, nanti bungkus ye lepas terawih ni pa nak main badminton." Berbunga riang hati, sebab suami suka. ceh ceh ceh..

Balik dari main badminton, tanya lagi..ada tak lagi kek yang tadi ma? Tengok.. dah angau pula dengan kek coklat cheese kukus tu..! Sampai siap nak order lg.. esok buat lagi ye. !! Ngaga mulut i..

Tapi serius kek ni memang sedap tau. Alhamdulillah.


 
Copyright © Merysah Rajis (Blog Lama) | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in