Pages

Doa Dhuha

Assalamualaikum, selamat berhujung minggu.

Alhamdulillah hari ni dah 25 haribulan dalam bulan may, lagi 6 hari untuk menuju ke bulan jun pula InsyaAllah semoga Allah panjangkan usia dan bertemu pula dengan bulan Ramadhan yang tak lama lagi.

Ringan tangan dan jari-jemari nak berkongsi sebuah doa hari ini, iaitu Doa Dhuha. Dah Dhuha tak? Alhamdulillah semoga Allah memberikan kita semua kekuatan dalam mnegerjakan ibadah.

Daripada Abu Hurairah r.a Rasullullah SAW bersabda:
"Sesiapa yang mengerjakan solat Dhuha dengan istiqamah, nescaya akan diampuni dosanya oleh Allah sekalipun dosa itu sebanyak buih di lautan."

klik gambar untuk besarkan
"Allahumma innadh Dhuha-a Dhuha-uka, Wal bahaa-a bahaa-uka, Wal jamaala jamaaluka, Wal quwwata quwwatuka, Wal qudrata qudratuka, Wal ishmata ishmatuka, Allahumma inkaana rizqi fis samma-i fa anzilhu, Wa inkaana fil ardhi fa-akhrijhu, Wa inkaana mu'asaran fayasirhu, Wainkaana haraaman fathahhirhu, Wa inkaana ba'idan fa qaribhu, Bihaqqiduhaa-ika wa bahaaika, Wa jamalika wa quwwatika waqudratika, Aatini maa ataita 'ibaadakash shalihin"

Maksudnya : 

Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, Kecantikannya adalah kecantikanMu, Keindahannya adalah keindahanMu, Kekuatannya adalah kekuatanMu, Kekuasaanya adalah KekuasaanMu, dan Perlindungannya adalah perlindunganMu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu Dhuha, kecantikanMu, keindahanMu, kekuatanMu, kekuasaanMu limpahkan kepada ku  segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.


Salam sayang,
mamazara

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © Merysah Rajis (Blog Lama) | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in