Balik Kampung Bersama Malaysia Airlines..

Alhamdulillah syukur..baru ada masa nak buat entry baru diruangan ini, setelah beberapa hari sampai di Felda Tersang, Raub Pahang ni. Ambil masa untuk melepaskan lelah dan menghirup udara segar dulu. Syukur selamat sampai..Terima Kasih Ya Allah kerana permudahkan perjalanan kami anak beranak.

Kisahnya 19hbn lepas adalah jadual penerbangan kami untuk balik Kuala Lumpur, terbang bersama Malaysia Airlines (MAS). Sungguh tragedi MH370 dan MH17 tidak menggugat keinginan untuk memilih syarikat penerbangan ini sebagai pilihan. Lagipun dah beli tiket awal sebelum kejadian MH17 tu.. Allah sebaik-baik perancang dalam kehidupan kita  ya. Tak sangka dalam setahun ini 2 pesawat MAS dah hilang. Bersama kita sedekahkan Al-fatihah dan doa. Amin, InsyaAllah.

Mahu tak risau sebab sebab tragedi MAS ini, sebelum balik hari tu suami ada menyatakan kebimbangan di dalam hati. Dialog kami..'Ma, pa risau la takut pun ada juga ni'.. kenapa? Iyalah, kita kan dah nak terbang naik belon ni...(kata2 terhenti disitu..)' Berdoa dan tawakkal pa, Allah sebaik-baik perancang, hidup mati kita ni rahsia dan ketentuanNya.' Kita serahkan dan mohon keampunan padaNya. Baru la nampak dia senyum dan tenang semula.


Ini gambar cik zara kami, sempat lagi posing sebelum bertolak ke aiport Ttawau. Kerjanya asyik menikmati pemandangan bawah tu, sebab ada kolam. Malam tu sempat lagi bermandi-mandi bersama papa dan kawan-kawanya. Geram layan dia mandi sebab nak ikut mandi kat kolam orang dewasa. Sabar je la.


Dan ini pula keindahan alam yang sempat saya rakam dari dalam pesawat. Cantik kan, ditambah lagi duduk tepi tingkap seat 8A dan 8B betul-betul boleh nampak sayap pesawat tu.  Saya pandang sayap pesawat hati saya luluh dan pilu sebab teringat dengan MH370 dan MH17 tu.. Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un. Di dalam hati saya tak berhenti berdoa, selawat semoga Allah permudahkan perjalanan kami.


Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah selamat sampai KLIA. Sempat posing, tapi tak sangka dapat bergambar sekali dengan paramugari MAS tu.hihihi jangan marah ye cik adik manis tergambar sekali. Cik zara bad mood lagi tu, sebab baru bangun tidur. Pesawat nak landing pun dia masih tidur juga. Tapi memang itu yang saya harapkan, sebab dia ni gayat naik pesawat. Kalau terbangun la masa landing tu, conform hura-hara dalam pesawat dengan tangisannya.


Sekali lagi gambar dengan kru MAS tu..yang belakang kecil je tu jangan tak tahu kapten tu.ceh ceh ceh bangga sikit walaupun hanya tergambar sahaja.tak sengaja ye.. Alhamdulillah selamat sampai dan ini masa untuk tuntut bagasi. Kena cepat2 ni nanti bagasi hilang pula hihihi yang sebenarnya takut tertukar sebab beg banyak yang serupa tu.

Okey sampai sini saje ye..nanti kita sambug lagi.. peace!!

 
Copyright © Merysah Rajis (Blog Lama) | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in