Jeruk Mangga Asam Boi

Baca tajuk je kecur dah liur kan..kan..kan..

Macam dah jadi fenomena pula kebelakangan ini orang jual jeruk mangga asam boi ini secara online, ada juga yang cod.. Tak kurang hebatnya yang buat sendiri. Tengok wall fb kawan-kawan pun penuh dah dengan gambar-gambar jeruk mangga asam boi ni.. walla wei..sedap sangat ke tu? hihihi

Sudah tentu lah sedap!! saya sendiri pun dah buat, dah terkena tempiasnya fenomena jeruk mangga asam boi ni. Rasa masam, manis, masin dan pedas2..its so yummy.. Alhamdulillah, diberi nikmat merasa makanan lagi. Ada juga yang tak suka makan masam2 ni. Apa pun makan boleh, tapi bersederhanalah ye.


Ada juga yang buat jeruk epal hijau asam boi..macam-macam versi la, apa pun buah yang rasanya boleh buat jeruk tu bubuh lah asam boi dan cili. Asal anda suka dan perut boleh terima.

Tapi sekarang saya memang dah jarang sangat makan masam2 ni..masa mengidam dan mengandung dulu pun hanya sekali je rasanya saya teringan makan mangga mentah..itupun import dari kampung. Nak makan mangga kat kampung saya je..beli pasar or mana2 saya tak nak. Macam2 ragam orang mengidam ni kan.


Ini saya terpaksa makan seorang lah ni, suami tak makan yang pedas-pedas. Suami pun jenis peminat tegar buah mangga ni..suka sangat makan dengan garam dan kicap je, kalau ada asam boi serbuk tu pun jadilah. Saya tolong kupas dan tengok je la, sebab dah tak tergoda nak makan dah pun. Ini buat jeruk mangga asam boi ni pun saja2 nak merasa sedap ke tidak orang buat macam ni..

Haaa buat jangan tak buat tau..sedap ni.
 
Copyright © Merysah Rajis (Blog Lama) | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in